British royal Prince Charles has won a court appeal ruling that his confidentiality was breached when a UK newspaper published diary extracts in which he referred to Chinese leaders as "appalling old waxworks". The Mail On Sunday's challenge to the original High Court decision was yesterday (21DEC06) dismissed by LORD NICHOLAS PHILLIPS. The paper was taken to court by Charles after it printed extracts detailing his account of Britain's 1997 handover of Hong Kong to China, under the headline The Handover Of Hong Kong, or The Great Chinese Takeaway. Lord Phillips said, "As heir to the throne, Prince Charles is an important public figure. "In respect of such persons, the public takes an interest in information about them that is relatively trivial. For this reason, public disclosure of such information can be particularly intrusive." Charles' private secretary SIR MICHAEL PEAT adds, "We are pleased that the Court Of Appeal has decided that the Prince Of Wales' case for breach of confidence is 'overwhelming' and has dismissed The Mail On Sunday's appeal. "This confirms what we have always maintained, that the Prince Of Wales, like anyone else, is entitled to keep his private journals private."